Ενημέρωση >>Απόψεις
17/01/2014
Η ...Αλίκη στη χώρα των Πανελληνίων
 
Του Άρη Τεμεκενίδη - Χημικός, Ειδικός Γραμματέας Ο.Ε.Φ.Ε
 
Μέσα σε ένα σκηνικό αλληλοσυγκρουόμενων εικόνων (η Ελληνική Προεδρία στην Ε.Ε. ανάμεσα σε ρεκόρ ποσοστών ανεργίας, έκρηξης της μετανάστευσης νέων επιστημόνων κλπ) τα παιδιά των Ελλήνων που γεννήθηκαν το σωτήριον έτος 1996 έχουν μπει για τα καλά στον αγώνα των εισαγωγικών εξετάσεων. Σε μια Ελλάδα που παλεύει ανάμεσα στην επιβίωση και την κατάρρευση συναντιέμαι με νέους που οραματίζονται τη δικιά τους Χώρα των Θαυμάτων.
 
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, διαρροές τροφοδοτούμενες από το Υπουργείο Παιδείας δίνουν σαν ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών εξετάσεων την 27η Μαίου 2014. Ημερομηνία, που φαίνεται να λαμβάνει υπόψη τη ...διπλή ιδιότητα που έχουν φέτος οι τελειόφοιτοι: είναι και υποψήφιοι για μια θέση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και ...ψηφοφόροι!
 
Εμείς, ως δάσκαλοι, φροντιστές μαχητικών ψυχών ζούμε τη σκληρή καθημερινότητα του ελληνόπαιδου, που (ίσως περισσότερο από εμάς τους ίδιους) κάνει πράξη τα θέσφατα ενός λαού που έχει μάθει χιλιετίες τώρα να κουβαλά μια κληρονομιά τόσο βαριά όσο και γενναιόδωρη.
 
Στο Ελληνικό Φροντιστήριο, παιδιά που έχουν όνειρα, παιδιά που δεν βλέπουν τη ζωή μέσα από τις φιλονικίες των πρωινών δελτίων της τηλεόρασης, δίνουν έναν όμορφο αγώνα γνώσης, προσπάθειας και ευγενικής άμιλλας.
 
Οι υποψήφιοι του 2014 ευτυχώς δεν έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα. Αν εξαιρέσει κανείς α) Τη φιλολογία που αφορά στην ημερομηνία έναρξης των εξετάσεων (ζήτημα που το Υπουργείο επιβάλλεται να κλείσει άμεσα) και β) Το γεγονός ότι φέτος δεν θα έχουμε στο μηχανογραφικό θέσεις για τις σχολές της αστυνομίας, δεν υπάρχουν άλλες διαφοροποιήσεις (τουλάχιστον άξιες λόγου) σχετικές με τον τρόπο και την ουσία εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.
 
Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε:
 
Το πρώτο και σημαντικό βήμα των υποψηφίων είναι η δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις που θα πρέπει καθένας  να συμπληρώσει μέσα στο Φεβρουάριο. (Εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι οι μόνοι που πρέπει να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις από το Υπουργείο Παιδείας είναι οι υποψήφιοι που ξαναδίνουν εξετάσεις, διότι οι τελειόφοιτοι ενημερώνονται από τα σχολεία τους).
 
Στην αρχική αυτή δήλωση ο υποψήφιος δηλώνει (πέρα από την κατεύθυνσή του):
 
Α)  το 6ο ή και το 7ο μάθημα που επιθυμεί να εξεταστεί
 
Β) Τα ειδικά μαθήματα (π.χ. σχέδιο, ξένες γλώσσες, αθλήματα κλπ)
 
Γ) Την επιθυμία του για εισαγωγή στις στρατιωτικές σχολές και τις ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού.
 
Προσοχή λοιπόν: Ακόμη και αν ένας υποψήφιος δεν έχει καταλήξει τελεσίδικα  αν ενδιαφέρεται για ξενόγλωσσα τμήματα, τμήματα που απαιτούν εξέταση στο ελεύθερο & γραμμικό σχέδιο, τμήματα μουσικής ή μουσικολογίας και στρατιωτικές σχολές είναι απαραίτητο να τα συμπεριλάβει στη δήλωσή του ακόμα και αν υπαναχωρήσει σε αυτή του την επιλογή.
 
Αντιθέτως, όσοι υποψήφιοι δηλώσουν ότι επιθυμούν να εξεταστούν στο 7ο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» πρέπει να γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να αλλάξουν αυτήν την επιλογή τους.
 
Οι ημερομηνίες για την κατάθεση αυτής της δήλωσης αναμένονται.
 
Μια μεγάλη κατηγορία υποψηφίων φοιτά στα πολύπαθα Επαγγελματικά Λύκεια. Σε αυτήν την περίπτωση υποψηφίων τα πράγματα είναι πιο απλά, με δεδομένο το γεγονός ότι στα ΕΠΑΛ οι υποψήφιοι έχουν εξαρχής δηλώσει την ειδικότητά τους οπότε και οι σχολές για τις οποίες κρίνονται στις εξετάσεις είναι πιο συγκεκριμένες και πιο περιορισμένες.
 
Τώρα, σε ό,τι έχει σχέση με τους μαθητές των μικρότερων τάξεων του Λυκείου και ειδικά την Α’ τάξη του ...Νέου Λυκείου (όπως έχει καθιερωθεί να λέγεται), εκεί τα πράγματα έχουν ως εξής (πέρα  από το γνωστό «Ό, τι ξέρετε ...ξέρουμε»):
 
Αναμένονται:
 
Α) Η σύσταση του Εθνικού Φορέα Εξετάσεων (έπρεπε να έχει γίνει βάσει του νόμου έως τις 17-11-2013).
 
Β) Η δημιουργία της περιβόητης Τράπεζας Θεμάτων, από την οποία θα αντληθεί το 50% των θεμάτων των προαγωγικών εξετάσεων της …ΦΕΤΙΝΗΣ Α’ Λυκείου.
 
Γ) Όλες οι ουσιαστικές λεπτομέρειες του Νέου Λυκείου (Πρόγραμμα Σπουδών, κινητικότητα μεταξύ των επιστημονικών πεδίων, άλλες προϋποθέσεις κλπ)
 
Ως Φροντιστής γνωρίζω ένα πράγμα πολύ καλά: Κάθε χρονιά ταυτίζεις τον εαυτό σου με τους μαθητές σου. Με τους στόχους και τα όνειρα νέων ανθρώπων.  Όμως, Αλίκη, υπάρχει κάτι που με στοιχειώνει καθημερινά και με κάνει να βλέπω τη Χώρα των Θαυμάτων, δυστυχώς, να έχει πάει τόσο μακρυά!
 
*Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον «Αγγελιοφόρο της Κυριακής» στις 12-01-2014